25 Kasım 2010 Perşembe

Neden?

Dersim Ermenileri sosyal kültür,sanat,,eğitim,tarih, inanc,araştırma derneği olarak kuruluş tüzüğümüzü hazırladık.
Buna neden ihtiyaç duyduk bunu anlamak lazım.Dersim topraklarında var olduk, Ermeni kimliğimizden dolayı cok acılar yaşadık bu yaşadığımız acıları yüzyıllar sonra anladık. peki neden biz kimdik ve neden bu acılar yaşamak zorunda kaldık.

yıllarca neden kendimizi tanıyamadık bize neden anlatılmadı, önce bunu sorgulamak gerekiyordu.Birgün gözaltına alınmıştım beni sorguluyan polis şunu söylemişti bana bak sen  Ermenisin,Senin tüm akrabaların kemalist hepsi öğretmen sen neden bu işlerle oğraşıyorsun seni kullanıyorlar demişti.Oysa benim akrabalarım ermeni olduklarını hep saklıyorlardı ama devletin mitde poliside herşeyi biliyormuş dedim ve neden biz bu halkların karşısında ikiçi sınıf vatandaşlar gibi onların istediği gibi yaşıyoruz bunu kabul etmemeliyim diyip cevreme anlatmaya calışıyordum ama cok zordu insanları beslendikleri yerden koparmak .birde karşımda hep okuyup öğretmen olmuş düzenin koruyuculuğunu yapan akrabalarımla oğraşmam gercekten zor olacak cünkü onları aşmamız hala zor.

Ama bir gercek, bir şeyi yok etmek istiyorsan önce kişiliğini yani özünü boşaktacaksın kişiliksiz var olmak sapsız ota benzer erken kurur ve her rüzgarın esişinde savrulur gider.Bu işin bir yanı birde bu dağılmışlık beraberinde yabancılaşmayı getiriyor somut bir örnek Almanya'da yaşayan yeğenim oğlumu tanımıyor,daha kötüsü selin Ermeni Türk veya Kürt yani kendi içimizde kopuşu yaşıyoruz cünkü ayrı kültürler ve ayrı yaşam bicimi zaman gelecek dağılıp belkide başkaları için yaşayan bir toplum oalcaz.Demekki gecmiş yaşamdaki yapılan o haksızlıkları zulümü ,sokırımı bilince cıkırtıp kendi halkımızı ve insanca onurlu birinçi sınıf vatandaş olma haklarını kullanarak bizimde yaşama hakımız var işte bunun için bu derneğe ihtiyaç var .Bu halkımız keni dilini,kültürünü, inancını ,sanatını eğitimini vs herşeyini adam gibi yaşamalı Desimdeki Ermeni kardeşlerimizde mezarlarına,  inannçlarına ,doğanın kendileri için vermiş olduğu haklarını en doğru şekilde kullanmalı BUNU BAŞARACAĞIZ TÜM OKURLARA SÖZ VERİYORUZ ama bizide yanlız bırakmamalısınız. HIZIRIDA PAŞA YAPTILAR PİRİNİ ASTI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder